فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 48 (مهر و آبان 1394)
- 224 صفحه، بهای روی جلد: 85,000ريال
- تاریخ انتشار: 1394/07/10
- تعداد عناوین: 58
- سینمای جهان
-
نگاهی به سینمای مایک لی و مختصری درباره سینمای بریتانیا/ واقع گرایی پنهان و آشکار خرده بورژواهاصفحه 5گفت وگوی ادبیگفت وگوی علی عبداللهی با عباس مخبر/ شعر و اسطوره، دریچه هایی به ناخودآگاه 186عباس مخبر؛ مترجم سویه های روشن کلمات/ حافظ موسوی 193نظریه ی میمون نامیرا / عباس مخبر 194گفت وگو با دکتر عبدالحسین فرزاد/ سرنوشت فاطماگل از ادبیات ایران مهم تر است/ عباس محبعلی 196پژوهشگری متفاوت از دیگران/ دکتر علیرضا شعبانلو 203کتابروزگار خزی آقای چه گوارا/ بررسی رمان «این سگ می خواهد رکسانا را بخورد» همراه با سارا سالار، مشیت علایی، یاسر همتی، خلیل درمنکی 205گفت وگو با علیرضا غلامی نویسنده رمان «دیوار»/ همه چیز از یک عکس شروع شد/ محسن حکیم معانی 214پاسخ به نامه ها 220
-
گفت وگوی اختصاصی با مایک لی/ من یک فیلمساز غریزی امصفحه 12
-
مرور چند فیلم از مایک لی با تکیه بر دوگانه ی امر رئال و امر فرمالصفحه 20
-
درباره ی رئالیسم مایک لی از خلال «عریان»/ ارواح سرگردان در یک نقاشی شبانه ی چراغانیصفحه 25
-
درباره ی «عریان»/ سرگشته در ادیسه ی آگاهیصفحه 28
-
مایک لی و مساله رئالیسمصفحه 32
-
آقای ترنر/ امتداد بوم نقاشی در سینماصفحه 34
-
زندگی شیرین است: زندگی تلخ و شیرینصفحه 36
-
خاستگاه های اجتماعی -هنری سینمای مایک لیصفحه 40
-
سینمای مایک لی و بازیابی امر واقع/ این واقعیت، این واقعیت وحشتناکصفحه 46
-
درباره ی انواع نسبت جزء و کل در سینما و فیلم های مایک لیصفحه 50
- گفت وگوی اختصاصی
-
جاناتان رزنبام و نقش اش در معرفی فیلمسازان و سینمای کشورهاصفحه 54
-
گفت وگوی سینما و ادبیات با جاناتان رزنبام درباره سینمای ایران/ متفکر جهان گراصفحه 55
- سینمای ایران
-
مخاطب شناسی در سینمای ایران/ میزگرد سیروس الوند، داوود میرباقری، منوچهر محمدی، جواد طوسیصفحه 59
-
بررسی رابطه مخاطب و سینما از منظر فرهنگ عامه و روشنفکری با مطالعه موردی در برخی فیلم های دهه 80صفحه 70
-
تحولات ترکیب مخاطبان سینما در ایران: مقایسه ویژگی های تماشاگران از آغاز تاکنونصفحه 74
-
در جست وجوی مخاطب، با تمرکز بر موقعیت سالن های سینما/ همی گشت گرد شهرصفحه 78
-
چه فیلم هایی برای تماشاگر ایرانی جذاب تر است؟صفحه 82
-
مخاطبان سینمای ایران به مثابه بازارصفحه 84
-
آن که گفت آری، آن که گفت نهصفحه 87
-
مخاطب و سینمای تهی از ژانر و مضمون&صفحه 90
-
دلایل ریزش مخاطب در گپ و گفتی با حسین فرحبخش/ سینما باید بوی مردم را بگیردصفحه 92
-
نقش مخاطب در سینمای ایران و جهانصفحه 96
- سینما/ قصه
-
سینما و ساعدیصفحه 98
-
گفت و گو با جعفر والی درباره غلامحسین ساعدی و آثارش/ خالق تصاویر بزرگ با دستمایه های کوچکصفحه 99
-
درآمدی بر ساختارشناسی قاب های سینمایی در داستان های غلامحسین ساعدی/ ساعدی و قاب های سینمایی اشصفحه 103
-
بازخوانی نقد فیلمی نوشته ی غلامحسین ساعدی/ من متهم می کنمصفحه 106
-
خوانش داستان کوتاه «خانه باید تمیز باشد» و فیلمنامه ی «مولوس کورپوس» از منظر روانشناسی یونگ و مطالعات فرهنگیصفحه 109
- اکران و اکنون
-
روغن مار و گنجشک گریزپای واقعیتصفحه 112
-
گفت وگوی جمعی درباره روغن مار و واقع گرایی در سینمای علیرضا داوودنژاد با حضور حسین مهکام، شاهین کربلایی طاهرصفحه 113
-
مار در خانه است، اما از معجزه ی روغن اثری نیست/ بامداد خانه یا بیداد خیابانصفحه 117
-
در خواص و مضار روغن مار/ ستیز با سیطره سینمای متعارفصفحه 120
-
روی پرده اکران/ مثلث های عشقی زیر جلد فیلم های اجتماعیصفحه 122
- شعر و داستان
-
شعری از بودلرصفحه 127
-
دو واژه/ ایزابل آلندهصفحه 128
- ادبیات: نقد و بررسی
-
به افتخار زبان، داستان بنویسیمصفحه 133
-
ویژگی های زبان داستانی در نشست مدیا کاشیگر، مژده دقیقی، امیر احمدی آریان/ زبان جهان داستان استصفحه 134
-
مساحی زبان در پهنای روایتصفحه 144
-
الحان داستانصفحه 149
-
در حلقه ی زبانصفحه 156
-
زبان داستانی و اهمیتی که زبان در کار یک نویسنده و امضای او داردصفحه 159
-
شاهد مثالی چند از ادبیات کلاسیک/ منت خدای را عز و جلصفحه 162
-
آینه های دق: درباره ی بوف کور هدایتصفحه 164
-
دستگاه های مجازی زاویه دید به مثابه مولد سویه های مختلف زبانصفحه 168
-
زبان در ادبیاتصفحه 170
-
صداهای منثورصفحه 172
-
زبان طوطیصفحه 174
-
موجها، تاب خوردگی نقش های حسی با پود انتزاع شعریصفحه 176
-
نوشتن داستان به زبان آدمیزادصفحه 178
-
زبان در قاموس مارسل پروست/ تشویش برج بابلصفحه 180
- گفت و گوی ادبی
-
گفت وگوی علی عبداللهی با عباس مخبر/ شعر و اسطوره، دریچه هایی به ناخودآگاهصفحه 186
-
عباس مخبر؛ مترجم سویه های روشن کلماتصفحه 193
-
نظریه ی میمون نامیراصفحه 194
-
گفت وگو با دکتر عبدالحسین فرزاد/ سرنوشت فاطماگل از ادبیات ایران مهم تر استصفحه 196
-
پژوهشگری متفاوت از دیگرانصفحه 203
- کتاب
-
روزگار خزی آقای چه گوارا/ بررسی رمان «این سگ می خواهد رکسانا را بخورد» همراه با سارا سالار، مشیت علایی، یاسر همتی، خلیل درمنکیصفحه 205
-
گفت وگو با علیرضا غلامی نویسنده رمان «دیوار»/ همه چیز از یک عکس شروع شدصفحه 214
-
پاسخ به نامه هاصفحه 220